Fania All Stars Salsa, Cuba
Fania Records werd in 1964 in New York opgericht, als een van de eerste Latin muzieklabels. Fania is nu de autoriteit op het gebied van Salsa, vanwege de grote rol bij het tot stand komen van de New York Latin sound.
In de afgelopen decennia werden opnames gemaakt met een aantal van 's werelds grootse Latin muzikanten van de 20ste eeuw, wat van de Fania collectie een goudmijn maakte en een tijdloos onderdeel van de stad New York en de Latijns Amerikaanse geschiedenis. Met artiesten als Johnny Pacheco, Ray Barretto, Joe Cuba, Joe Bataan, Celia Cruz, Willie Colon, Hector Lavoe, Ruben Blades, Larry Harlow en de beroemde Fania All Stars. De artiesten op het Fania label mixten een overvloedige hoeveelheid aan stijlen die de grenzen van de traditionele Latin muziek overstegen en het pad vrij maakten voor genres als salsa, boogaloo, Latin R&B en Afro-Cubaanse jazz.
Radio 1 DJ (UK), Brownswood Records labelbaas en all-round muziek goeroe Gilles Peterson maakte een geweldige mix van Nora Morales (Saona), naast Brazilië's elektronische trio van dit moment, funk carioca outfit Bonde de Role. Hip hop pionier DJ Format produceerde een mix van Dave Cortez's Happy Soul With a Hook, een voormalige uitverkochte 12". Masters at Work's legende Louie Vega maakte een 11 minuten durende bewerking van een nummer van zijn oom, Hector Lavoe (Mi Gente), 4 Hero fabriceerde in hun niet te imiteren stijl een mooie remix van Ralfi Pagan (I didn't want to have to do it). En vergeet vooral niet het beruchte I Like it Like That van Peter Rodriguez, of het nu clubbers of DJ's zijn, ze hebben allemaal een rol gespeeld.
Oorspronkelijk werkzaam voor BGP Records als A&R manager, was Dewbury nauw betrokken bij de herontdekking van artiesten als Jean Jacques Perrey en Terry Callier wie hij vervolgens ook managede. Zijn eigen albums zijn o.a. de compilaties Africa Funk en Club Africa op Strut Records en Freedom Time en Jazz Bizniz op Counterpoint Records. Zijn laatste compilatie Pulp Fusion/Africa Funk werd in januari 2007 uitgebracht op Harmless Records en werd wereldwijd erg goed verkocht. Het Mitchell and Dewbury album (ook op Mr Bongo) kreeg positieve kritieken en airplay over de hele wereld.